måndag 3 augusti 2009

På en liten barkbit

Nu när vi var på Älgö så hittade jag och vännernas vovve, Disney mängder av bark. Jag plockade på mig dessa vackra barkbitar och när Micke fick se mig så skakade han bara på huvudet. Min tanke är att jag ska göra en tavla av dem. Jag har inte bestämt mig riktigt än för hur den ska se ut så idén får ligga i idéhörnan ett tag och mogna långsamt. En av barkbitarna fick dock en ny kostym i helgen. Micke tycker det liknar hällristningar men det är faktiskt mönstret från ett Danskt porslin. Ser ni vilket det är?





2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken rolig idé! Bark finns det ju gott om så det är bara att måla på! =) Jag måste fråga dig om vilken grovlek du har på silvertråden som du bl.a gör dina trasselhjärtan av? Blommorna som du gjort med silvertråd och pärlor på tyckte jag var riktigt fina. =)
Ha det gott! Kram Malin

Viveca sa...

Känner igen mönstret, men kan inte säga vilket porslin det är! Fint är det i alla fall! Kram