lördag 8 augusti 2009

Min vackra sjal

Marlene med bloggen Trolltyg & Änglaströssel hjälpte mig med en efterlysning jag hade på bloggen för ett tag sen. Jag efterlyste någon som kunde hjälpa mig att göra en vacker sjal som jag kan ha på vintern eller när som faktiskt. Jag själv kan varken sticka eller virka fast jag många gånger har försökt att lära mig. Jag letade fram ett mönster jag ville ha och ett passande garn. Garnet skickades till Marlene som sedan fick göra detta vackra och tidskrävande jobb.

Så här VACKER blev sjalen. Jag är jättenöjd och den är så skön. Den kommer att användas mycket och ofta :) Du är så duktig Marlene och även om pärla kanske passar bättre in på mig, så är du det ändå ;)



Jag bad även Marlene att virka några blommor till mig om det blev garn över. Och det blev det och Marlene var så snäll att skicka med rätt många. De blir perfekta att sy på min mössa i höst så att den matchar den fina sjalen.




Marlene skickade även med en sjalnål som hon själv har gjort. Jättesöt och jag är så glad för den! :)

Nu återstår mitt jobb. Som tack för Marlenes slit och tid så ska jag göra ett smycke till henne. Har nästan gjort det klart. Smycket ligger på en låda och väntar på att mogna. Det är något litet som fattas men snart är smycket klart för avfärd!

TACK än en gång Marlene!
På Marlenes blogg Trolltyg & Änglaströssel hittar ni fler bilder på sjalen!





1 kommentar:

Viveca sa...

Åh! Så kul att sjalen äntligen är klar! Den är jättevacker! Kram