söndag 16 augusti 2009

60-års fest och kräftskiva

Igår var Micke och jag bjudna på 4 olika fester. Vi gick på två, en 60-års fest och en kräftskiva.

Födelsedagsbarnet (fast man kan kanske inte kalla någon för barn när man fyller 60 år?) fick en sjal av oss från Frankrike och eftersom jag är florist ville jag inte komma med någon traditionell blomma såsom blombukett (trodde att jättemånga skulle ha med sig det, men det visade sig bara vara en person) eller plantering (visade sig också att bara en person hade med sig det), så jag bestämde mig för att göra en stor krans till henne.


Den blev nästan likadan som min, men den fick lite mer blommor och lite mer äpplen. Kransen blev jätteuppskattad och blev ett stort samtalsämne på festen :)


Vi fick smita lite tidigare från födelesedagsfesten eftersom vi även hade tackat ja till en kräftskiva. Nu blev det så att vi blev väldigt sena (för vi hade det så trevligt på 60-års festen)och vi var så mätta efter alldeles underbar mat på festen, så kräftskivan blev istället ett skönt avslut på dagen med god dricka och trevliga samtal.



Vi hade med oss en liten gåva till värdparet innhållande en vacker broderad lavendelpåse. Utanpå paketet hade jag fäst ett lavendelnknippe med lavendel från Mickes föräldrars trädgård. Handplockad av mig i 40 graders värme :)

2 kommentarer:

Viveca sa...

Tack själva! Nu har både påsen och knippen fått flytta in i sovrummet :)
kram!

Viveca sa...

Tack själva! Nu har både påsen och knippen fått flytta in i sovrummet :)
kram!