tisdag 11 augusti 2009

Sensommarkrans

Det blev en krans i söndags och den fick följa med mig hem.
Jag och Ayla tog en tur och hittate lite smått och gott. Vi plockade även lite i pappas trädgård och sen satt jag i solen och knåpade ihop min krans medans Ayla höll mig sällskap i skuggan av pappas äppleträd.

Här är allt material till kransen. Äpplen, rönnbär, boklöv, lönnlöv, näsor, fläderbär, kvistrosor och oreganoblommor. Sen så har vi även tidningspapper, tanpetare, myrtentråd och sekatör.



Eftersom jag inte hade någon kransstomme hos pappa så fick jag göra en egen av gamla dagstidningar. Runt om har jag platsfolie så jag kan ha den ute om jag vill i regnet utan att kransstommen förvinner för mig :)

Man gör små buketter av sitt material och sen så börjar man vira med myrtentråden. Jag tycker det är enklast att vira utifrån och in. Äpplena har jag fäst på tandpetarna så de är enkla att sticka in i kransen.

Till slut när man har virat och virat så är äntligen kransen klar :)
Jag har gjort min krans tätt och tjock. Jag tycker de är som finast då.


Ja, detta var min lilla sensommarkrans!

7 kommentarer:

Viveca sa...

Jättefin! Jag måste ta och lära mig tills nästa midsommar i alla fall! Kram

Malin sa...

Jösses vad fin den blev! =) Vad duktig du är! Man blir så inspirerad av dig. Får nog bli en tur till skogen snart känner jag. :)Kram till dig!

Elisa Day sa...

Vilken otroligt vacker krans! Vad du är duktig Kram

Mrs. b sa...

Jättefin krans du gjort - imponerande!

Anna sa...

Gud vilken vacker krans!!! Nu blev jag så himla sugen på att gå ut i skogen och samla saker :O)

Tack för insperationen!
KramKram anna

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Tack för alla fina kommentarer :) KRAM

Nettan sa...

En otroligt vacker krans.¨Önskar jag kunde göra en likadan.