fredag 1 juli 2011

Mineral foundation



Jag har problemhy. Jag har fet hud samtidigt som den är yt-torr. Jag får lätt orenheter och små kvisslor. Att hitta en foundation som både sitter och som inte täpper till min hy är svårt. Jag har provat många olika sorter, flytande och i puderform. Jag har längre nu kört med id bareMinerals och det har fungerat rätt så bra. Jag behöver bättra på åtminstone 1 gång om dagen, ibland mer och det är en nackdel att alltid behöva ha sin foundation med sig. I dagarna klickade jag hem mineralpuder från Everyday Minerals. Det blev Sunkissed Fair-Matte som både ska passa de som har rosa eller gul underton i sin hy. Tror den kommer att passa mig perfekt. Köpte även en concealer som man ska ha under foundationen i grönt, Mint Color Corrector, som ska dämpa rodnader och röda kvistlor. Det blev även ett bronzingpuder, Everyday Bronzer, och eftersom jag beställde för över 20 dollar fick jag hem några rouge i läckra färger.



Väntar med spänning på att min leverans ska komma hem till mig och jag hoppas att de här produkterna kommer att passa min knepiga hy!


1 kommentar:

Viveca sa...

Hoppas du blir nöjd! Jag har ingen aning om vilken nyans eller sort som passar mig än.. Svårt nu i sommar när man inte har "normalfärg" på huden! Men concealern har jag läst positivt om. Ångrar att jag inte beställde den!
Kram