tisdag 5 maj 2009

Som rosa bakelser!

Igår på väg till yogan passerade jag flera (prydnads)körsbärsträd i full blom. Så vackert. De är som rosa, stora bakelser eller som stora, fluffiga rosa moln. Man får ett lugn i kroppen när man står där mitt ibland dem och blickar upp mot himlen genom alla blommor. Alla dessa tusentals kronblad som vajar i vinden och som snart kommer att ligga som en rosa matta på marken.

Jag läste i en bok som jag har om körsbärsträdens blommor.
Där står det: "Om blomsterskimret över kullens körsbärsträd varade längre än några dagar så skulle vi inte älska det så innerligt."

Jag håller dock inte med.
Jag hade älskat detta rosa skimmer även om de hade blommat året om.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dej... en liten stund till kunde de väl få blomma. Den sort du visar har jag aldrig sett förut... helt underbart vackra bollar.

ps... hinnar inte anta utmaningen du gav mej tidigarem här stickas och stickas...har gjort ca 90 cm av 3.5 meter. Mailar dig snart.

Elisa Day sa...

Håller med dig! Skulle kunna njuta av dom längre. Har i och för sig aldrig sett ett körsbärsträd blomma. Vet inte ens om jag sett ett körsbärsträd. Det är dröm för mig att få uppleva ett blommande körsbärsträd. Kram