onsdag 13 maj 2009

Ljuvliga dofter

Jag vill så gärna tycka att blommor doftar ljuvligt, men oftast mår jag rätt illa av dem. Blommiga parfymer ger mig huvudvärk och nysningar. För tillfället är butiken fylld av doftande blommor såsom liljekonvalj och syren. Jag hade gärna fyllt en stor vas med böljande syrener och ställt på vårt matbord. I stället får jag nöja mig med en liten liljekonvaljsbukett. Men den är så vacker där den står och den doftar överkomligt. Visst kliar näsan men lite får man stå ut med om man vill ha det fint hemma :)




2 kommentarer:

UllaCarin och Bo sa...

Jag älskar liljekonvaljer. Där vi bor växer det mängder och varje vår brukade jag plocka in jättebuketter både för hemmet och för kontoret. Tyvärr har jag blivit allergisk mot dom på senare år så numera får jag vara lite försiktig.
Även syrener är ljuvliga. Tyvärr kan det vara lite svårt att få dom att stå men ibland så går det vägen.

Veronica sa...

Liljekonvaljerna är ju mycket finare kan jag personligen tycka, mycket vacker bukett. Har själv allergi men det är som du säger värt med lite kli i näsan ibland när man har så fina blommor hemma.
Kram