torsdag 21 maj 2009

SM i Binderi

I helgen var det tävling på Familia här i Helsingborg för oss florister. Jag som är feg vågade inte ställa upp och jag beundrar dem som har nerver för att klara av att tävla. De tävlande hade två uppgifter. Den första var att skapa en brudbukett till vår kommande drottning, prinsessan Victoria och den andra uppgiften var att arrangera ett bordsarragemang i slottsmiljö. Fler deltävlingar kommer att se runt om i landet innan den stora finalen. Idag visar jag de brudbuketter som kvalificerade sig vidare till final. I varje deltävling är det två debutander och två seniorer (de som har tävlat mer än 4 ggr innan SM kvalet) som går vidare. Här i Helsingborg gick det vidare tre seniorer eftersom Lina Substiks som kom etta bland seniorerna redan var direktkvalificerad till final. Ett stort grattis till seniorerna; Lina Substiks, Prinsgatans Blomsteraffär i Göteborg, Sofie Danielsson, Floristkompaniet i Stockholm och Sylvia Håkansson, Din Florist i Helsingborg samt till debutanterna; Felicia Johnsson, Dennis Blommor i Åhus och Maria Larsson, Fritz Blommor i Halmstad.


Linas brudbukett

Sofies brudbukett ---- Sylvias brudbukett


Felicias brudbukett



Marias brudbukett

För mer information titta in på Interfloras hemsida




4 kommentarer:

Therese. sa...

Åh, jag och Felicia Johnsson som gick vidare gick i samma floristklass på gymnasiet och Sofie Danielsson gick i klassen över oss! :)Ska bli spännande att se finalen men tråkigt att vänta!

Viveca sa...

Helt underbara buketter! Svårt att säga vilken jag gillar bäst, men Sofies är ju mest lik den du gjorde till mig. Kram

Elisa Day sa...

Oj vilka vackra buketter! Tänk att man göra såna vackra saker! Kram

Anonym sa...

Man får ju tacka!!! Kram Felicia Johnsson :)