tisdag 18 september 2012

Solrosor!





De sista solrosorna för säsongen fick bli ett mysigt lågt arrangemang med bland annat krysantemum, hypericum, bupleurum, och orkidé. Denna ena orkidéklockan ser lite vissen ut men det är höstvindarna som busar med den. 

I går hade vi fullt upp i affären. Många dekorationer som skulle göras till en begravning och vi var tvungna att stänga prick sex för igår väntade möte med Euroflorist. På måndagar får vi även en omgång av snittblommor. På eftermiddagen kändes det som vi var i fas. Vid fyra var bara ett hjärta inte klar och jag skulle sätta igång med att snitta blommor. Då ringer Euroflorist. Vår bring (dataprogram där vi tar emot våra bud) hade stängt ner sig och två bud som de hade försökt skicka till oss gick bara tillbaks. Buden skulle ut innan vi stängde. Okej, snittblommorna fick vänta och jag var igång med att börja göra bud. Då bestämmer sig rätt många kunder att nu är det en bra tid att handla blommor. Det blev lite hett ett tag men det är bara att ta en sak i taget. Vi hann nästan stänga i tid. Kvart över sex stängde vi dörrarna och då var buden levererade, hjärtat klart, jag hade hunnit skriva lite kort och snitta det viktigaste.

I dag är jag ledig! Var rätt trött efter igår för jag sov till halv tio och det är inte likt mig. Jag brukar alltid vakna senast halv åtta.


Inga kommentarer: