fredag 7 september 2012

Husköp?



Ledig dag igår och solen sken. Härligt. Jag hade lilla Tyra hos mig och vi var ute och gick en långpromenad längs havet. Jag hade tagit på mig ordentligt och det var tur för som det blåste. Vi var duktiga och städade lägenheten i 4 timmar. Eller jag städade lägenheten och Tyra gick och la sig och vilade på balkongbordet. Hon gillar och ligga där. Hon kan ha koll på vad som händer på innergården och så får hon lite sol på sig.

På kvällen vad jag och Micke och tittade på ett hus. Det är perfekt till oss när det gäller storlek. Det är mycket att göra där, slå ut väggar, tapetsera, fixa kök, fixa gammalt badrum, fixa nytt badrum, fixa källaren, dränera minst en vägg, ta bort en altan som står på ett betongfundament, bygga ny altan, byta ut fönster, ta fram skorstenen och göra en spis, isolera vinden och bygga rum på vinden, sätta in fönster på vinden, göra en ny trappa till vinden, slipa alla golv, fixa tvättstuga, spackla och måla alla väggar i källaren, bygga garage eller carport, fixa elen, ta ner två stora tallar och inreda och plantera i trädgården samt dra in fjärrvärme i huset.  Det är det som man behöver göra med blotta ögat. Ingen besiktning är gjort på huset så hur mycket dolda fel som finns är ju omöjligt att se. Vi vet att en vägg är inte dränerad eftersom altanen på betongfundamentet är där och man kan tydligt se mögel på insidan av väggen där i källaren. De andra väggarna är dränerade för tio år sedan. Så de borde hålla ett tag till?! Det är ute för 2,5 men med allt detta jobb så är det inte värt detta pris. Men blotta ögat är det välbevarat men det är inte vidgjort sen det byggdes i slutet av 40 talet bortsett från dräneringen på 3 väggar, altanen samt uppdatering av badrummet på 80 talet. Vad säger ni?! Ska vi slå till?!? ;)


1 kommentar:

Wildärtan sa...

2.5 miljoner för det där? Hmmm... låter ju dyrt med så mycket att renovera... Är läget så bra så att det är värt det? Kram och lycka till!