onsdag 26 september 2012

Chili





Fick två chiliplantor av en vän tidigt i somras. De har verkligen stått still i sin tillväxt men plötsligt när vi var iväg till Norge, blev det fint väder här hemma och de växte så det knakade. Nu är plantorna fulla av fina vita blommor och sakta men säkert börjar det även komma några chilisar.




När jag hade fotat mina plantor så upptäckte jag att båda hade fått löss. Om ni tittar på den översta bilden kan ni se de små fulingarna. I går blev de sprayade med såpavatten och sedan avsköljda. Nu har båda plantorna fått flytta in. Det är riktigt kallt om nätterna och jag vill inte att natten ska ta dem.




Jag håller tummarna att de kommer att överleva här inne över hösten och vintern. Det kommer nog att bli "elementbråk" i år igen mellan Micke och mig. Jag sänker värmen och han höjer den när inte jag ser.

Ta hand om er.




Inga kommentarer: