tisdag 16 mars 2010

Vårtrötthet


Jag lider nog av vårtrötthet på kvällarna. Jag somnar som en stock och speciellt när jag är på min yoga. Förra gången sov jag nog två timmar rakt igenom. Denna gången blev det "bara" en kvart.

Jag gör faktiskt yoga varje dag, hemma, ibland längre och ibland kortare. Det är faktiskt väldigt skönt och hjälper kroppen att bygga upp muskler och att slappna av. Ser fram emot när det blir varmare så jag kan göra mina övningar på balkongen i solens strålar.

Jag längtar efter att få stoppa ner mina fingrar i jorden och plantera på balkongen. Vi får se hur mycket som har överlevt den kalla vintern. Just nu ser det ut som allt har klarat sig men man kan inte så noga veta. I våras planterade jag ut några pärlhyacinter i min stora kruka. Det ska bli spännande att se om de kommer upp några blommor *hoppas*

I dag lyser solen här hos mig i Skåne. Jag hoppas att den lyser på er alla idag och att ni alla får en fin tisdag :)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johanna
Vårtrötthet är ordet. Jag önskar jag orkade gå och träna men inte ens det orkar jag. Nästa vecka ska jag få våren vitamininjektion i form av tredagars blomsterdekorationskurs på Flora dekor utanför Alingsås. Det blir femte gången för mig och jag behöver egentligen inte gå kursen men jag bara älskar att vara i den miljön.
Våren har nog kommit längre hos dig än här i alla fall. Vi har fortfarande en halv meter snö. Men snart så blir det barmark även här.

Anonym sa...

egentligen borde man ju vara pigg på våren... sprudla av nyvunnen kraft som naturen. tror ingeet har överlevt på min balkong i år... andra år har det inte varit några problem men i år har kylan både varit sträng och långvarig. Kram