lördag 13 mars 2010

Lila tulpaner


Nu har pappa och jag varit på mammas grav och lagt blommor och tänt ljus. Det blev en bukett på lila tulpaner, rosa vaxblomma, eucalyptus och salal. För tillfället arbetar jag inte som florist men jag har turen som har vänner inom blomsterbranschen, som jag kan våldgästa och binda buketter hos.


Det var riktigt kladdigt på kyrkogården och lilla Ayla blev skitig som en liten gris. Det ska bli härligt när allt torkar upp och våren är här. I dag skiner solen och det är milt och skönt ute. Om jag hade haft en trädgård hade jag suttit där idag med en varm kopp te, en varm och gosig filt och en bra bok.

1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

vad fint att lägga blommor på graven. det känns alltid skönt. och det där med geggan... ja det kan jag säga om mina barn. de är så geggiga för tillfället att de får åka i bagageutrymmet hem från dagis!

hoppas allt är bra!

kram jenny