fredag 19 mars 2010

Ursäkta mig...

Två gånger har det hänt för mig på jobb. Ena gången hade jag jobbat med blod i hela ansiktet bland kunder och idag hade jag blåbärssylt på kinden under hela fikat. Men ingen, sa till mig, ursäkta du har något i ansiktet.

Är det bara jag som säger till folk om de har något i ansiktet eller i håret eller på kläderna?Anses det konstigt när man gör det? Det är väl bättre att säga till någon än att denna går runt och ser knasig ut halva dagen?



Det är inte många dagar jag tycker är jobbiga. Man lär sig alltid något nytt och växer som person i med- och motgångar. Men idag har varit en jobbig dag. Jag känner mig helt slut och vill faktiskt bara sätta mig i ett hörn och gråta så alla spänningar släpper. Många anser att det är fult att gråta, att det är fult att man är känslig. Då kanske jag är "ful" men må så vara. Jag gråter faktiskt nästan jämt för mig själv. Jag gråter när jag är glad, när jag är ledsen, när jag är trött, när jag känner medkänsla. I kväll gråter jag en skvätt och sen kan jag ta emot världen igen med ett glatt leende!

Trevlig helg!



3 kommentarer:

Anonym sa...

hej, ursäkta mej.... du har en liten fläck där...

Nä, du är inte ensam om att säga till, jag gör det oxå, för det mesta iaf.

Elisa Day sa...

Vilka fina skor din syster gjort!
Nej jag tycker inte att det är konstig att man säger till, tycker det är konstigare att inte säga något.
Jag är själv dåligt på att gråta, behöver lära mig. Tror det är bra att gråta när det känns att man behöver det. Hoppas det känns bättre imorgon.
Kramar

Annelie sa...

Jag har faktiskt ingen aning varför en del inte säger till när man har nåt i ansiktet, eller glömt gylfen eller nåt!
Tycker också det är konstigt att man låter bli, man vill ju själv veta ......
Och, det är INTE fult att gråta, jag kan gråta när jag hör en riktigt bra låt, eller ser en konsert som är bra, en söt hund, eller nåt annat som man blir rörd över.
Jag tror att vi som kan släppa fram gråten kan säkert också lättare släppa fram skrattet, så gråt på bara, det rensar kanalerna!
(Jobbar inatt och vi har det lugnt, så jag sitter och tittar in på en massa bloggar.....)
Ha en bra helg Johanna!