torsdag 11 februari 2010

Hjärta i keramik


Keramik kursen har startat för vårterminen och jag har som vanligt ingen plan på vad jag ska knåpa i hop på kurstillfällena. Jag har börjat med att glasera om en del föremål från höstterminen som blev misslyckade i glasyren. Jag har format till några nya hjärthängen och jag har gjort några nya servettringar. Kanske gör jag någon mer hjärtask (alltid bra att ha hemma och ge bort) och sen tror jag faktiskt att jag ska lära mig att dreja. Jag har provat några gånger men de tillfällena har slutat med att jag har mer lera på mig än vad jag har kvar på drejskivan. Men skam den som ger sig! Får jag rätt på det ska jag dreja mig några fina stora muggar.

På bilderna en av två hjärtaskar jag gjorde på keramiken i höstas!


1 kommentar:

Smycken och Smulor sa...

Hejsan! Kul att du hittat till min blogg. Jag har varit hos dig flera gånger, vet ej om jag lämnat nån kommentar nån gång. Jag hittade hit redan i början på 2008 tror jag. Tycker du gör jättefina trasselsmycken, och nu ser jag att du gör sån fin keramik också. Min kurs börjar v 8 igen. Ska bli så kul att skulptera och kavla lite igen. Drejning är inget för mig, jag satt stel som en pinne och försökte lära mig för några år sedan men det blev bara små miniskålar kvar av leran. Inte min grej!
Hälsningar Marie-Louise