onsdag 10 februari 2010

Hemma hos mig på nyår

Jag vet, nyår var för längesedan nu men jag tänkte i alla fall ändå visa bilder hur det såg ut hemma hos oss då. Vi hade en enkel middag och pappa var injuden som gäst. Planerna var annorlunda men eftersom jag var super förkyld så stannade vi hemma.



Jag har ett bord vid fönstret som jag sitter vid och läser. Där har mitt ljusfat börjat få stå och sprida lite ljus. I fönstret står min fina vas, som jag fått av Älsklingen, fylld med lärkgrenar som jag var ute och plockade i skogen i höstas.


Snittamaryllisen står i en enkel vas som även kan användas som ljuslykta. Ett underbart doftljus som doftar apelsin och kanel står även på fatet. Bakom står min ljuskrona som jag har stöpt alldeles själv. Lite ving och sned men den är gjord med charm och kärlek ;)


Middagsbordet var dukat med nyinköpta löpare, grå ulltabletter, egengjorda servettringar i keramik, mina vackra ljusstakar som jag har ägt i en evighet och som alltid är framme, vackra kottar, äpplen, lime, silvriga stjärnor, egengjorda ljuskoppar i keramik samt en stor glasburk med två vackra vita snittamarylllis.

Till förrätt bjöds det på räkcocktail, till huvudrätt inbakad fläskfilé med tillbehör och till efterrätt glass med varma bär!


Jag hoppas ni alla får en underbar onsdag!

1 kommentar:

Viveca sa...

Ser underbart ut och det smakade säkert underbart också! Kram