lördag 24 oktober 2009

Mitt första tävlingsbidrag

Resultatet är kanske inte det bästa (är inte så bra på att pyssla med papper) men tanken är god tycket jag. Jag har gjort en liten anteckningsbok och bladen i boken är gjort av papper som jag hittade i Mickes och min papperskorg.


Det jag har använt från Panduros kitt är papper från Scrap kit "bloom", sammetsband, flatbackstenar, 1 st hattnål från grundsats smyckestillbehör (har fäst banden med hjälp av detta) och verktyg från sats med små smycketänger för att korta hattnålen och fästa den på baksidan.

Sen så har jag rotat i mina gömmor och återanvänt vackra knappar som jag har köpt på loppis, någon vacker pärla (banden är fäst med hjälp av röd pärla både på fram och baksida) och olika band som jag har fått (bland annat band som numera brukar sitta i tröjor man köper och alltid klipper bort) och sist men inte minst papper från min papperskorg.



Olika papper från bland anant reklamblad, tidningar och kuvert


Ett fönsterkuvert som är klippt till önskad storlek


Papper i olika härliga färger hittat i min och Mickes papperskorg




En sida ur min nya fina anteckningsbok :)

4 kommentarer:

Viveca sa...

Vacker! Så smart att återanvända papper. Blir ju dessutom så mycket finare också, tycker jag!
Kram

Tiina Veidemann Design sa...

Halloj!
Har hittat din blogg när jag sökt efter lite inspiration till "Trasselhjärtan".. :-) Tycker att den är jättefin och du gör jättefina smycken!!
Tänkte fråga om jag får länka till din blog från min (om jag fattar hur man gör, är rätt ny på detta!), och isåfall om du vill länka till min om du tycker att det är ok?

Kram Tiina

www.tiinaveidemanndesign.blogspot.com

Elisa Day sa...

Vilken vacker anteckningsbok! Så kreativt och smart. Kram

leopardia sa...

vilken fin idé att använda papper från papperskorgen :)