söndag 25 oktober 2009

Mitt andra tävlingsbidrag

Mitt andra tävlingsbidrag blev en krans. Florist som jag är så måste jag ju ha med något kransigt och blommigt. Detta bidrag andas också återvinning :) Jag har gjort kransstommen av tidningspapper (går lika bra att använda en halmstomme) och klätt den med en maläten kofta. Koftan är fäst med garn som jag hittade hemma hos pappa i en låda. Blommorna har jag klippt för hand (varendaste en, har ingen stans)ut från Panudros papper från Scrap kit "bloom" och fäst med olika färgade knappnålar. Några knappar från koftan fick också var med! Om man vill ha kransen ute (att den tåler lite fukt) så kan det vara en idé att laminera blommorna om man har tillgång till en lamineringsmaskin :)


Tidningspapper



Krans av tidningspapper


Maläten kofta

Närbild på pappersblommorna


4 kommentarer:

Myownhome sa...

Vad fiffig! Och snygg. :)
Jag ska nog låna din idé någon dag när jag får tid, kanske man skulle kunna göra en julkrans på det sättet.. :)

Ha det fint!
/Johanna

Elisa Day sa...

Vad fin krans du har gjort! Vilket jobb att klippa ut blommorna en och en. Kram

♥ Din E sa...

Wow, tjejen, du är grymt duktig!

Laila sa...

Men det var ju jätte fiffigt. Vilket otroligt jobb med blommorna! Men det är så läckert! ♥