fredag 30 oktober 2009

Mitt femte bidrag

Mitt femte bidrag är blomsterslingor till mina ljusstakar och en blomsterpinne att dekorera med. Detta blir nog också mitt sista bidrag fast man vet aldrig. Jag har en liten idé som pyr i skallen på mig och kanske blir den klar i tid :)

Först har jag dekorerat ljusstakarna med hjärtan på tråd och sen med mina blomsterslingor. Jag har använt mig av Scrap kit "bloom" där jag har klippt ut små blommor. Varje blomma på slingan består av två blommor som jag har sammanfogat på en av smyckesvejerna från grundsats smyckestillbehör med hjälp av klämpärlor. En ovanför blomman och en inuti blomman.

Och ni som är uppmärksamma ser kanske att hjärtan på tråden ser lite hänging ut. Den har hängt där ett tag på ljusstakarna och det är dags att vira runt lite gladare rankor.

Till mina blomsterslingor har jag gjort en liten dekorationsblomma som jag stoppade i en kruka/konservburk med hjärtan på tråd för att matscha mina ljusstakar. Här var jag lite amitiös och har klippt ut varje kronblad för sig. Kronbladen är fästa på en hattpinne från grundsats smyckestillbehör och fästa undertill hatpinnen med en klämpärla. På hattpinnen har jag limmat fast en flatbacks sten. Blomsterpinnen är faktiskt användbar till mycket. Jag satte faktiskt i den i håret och det blev jättesnyggt. Att använda den som broschnål till en sjal exempelvis fungerar ju också bra :)





1 kommentar:

Malin sa...

Vad påhittig du är! =) Jättefina saker du gjort till pysseltävlingen. Lycka till! =) Ha en fin helg. *kram*