fredag 30 oktober 2009

Mitt fjärde bidrag




Åh, nej inte en krans till. Jo det blev en krans till. Mest för att jag behövde en ny till vår dörr. Grunden till stommen är kartongen från Panduro där allt tävlingsmaterial låg i. Jag har klippt ut två likadana bitar som jag sedan har limmat ihop. Sen har jag klätt kransen med en gammal sjal. Sjalen har jag fäst med smyckesvajer från grundsats smyckestillbehör. Jag har klippt ut löven av papper från Scrap kit "bloom". Kransen har fått lite guldfärg och likaså löven med färgen som kom med i tävlingslådan. Kransen är även pimpad med flatback stenar. Sist men inte minst är ett mockaband från grundsats smyckestillbehör fäst i kransen så att den går att hänga upp på dörren! På kransen finns även kastanjer som jag har limmat fast. Löven och flatbacks stenarna är också limmade.




Uppdatering: Jag har fått frågan vilket lim jag använder. Till denna kransen har jag fakiskt använt Tilda paper craft glue från Panduro. Vet ej hur den fungerar ute i fuktig miljö. Annars när jag gör mina kransar använder jag min limpistol och jag tycker att det fungerar toppenbra! :)



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Snygg krans, jag undrar vad du har för lim om den ska hänga utomhus. Har haft problem med att hitta ett lim som håller när det är kallt. Till exempel för att fästa kastanjer med.

//Åsa