fredag 30 december 2011

Nytt år närmar sig!


Så då är det snart dags för ett nytt år, med nya möjligheter och med nya beslut som ska fattas. Jag hoppas att jag och mina nära och kära kommer att få ett år som flyter på lite bättre än vad detta år har gjort. Ett nyårslöfte till mig själv (brukar ej göra nyårslöften) är att jag måste börja träna. Daglig spänningshuvudvärk/ migrän börjar bli tröttsamt. Alla de pengar jag måste lägga ner på naprapater och massörer kan jag lika gärna lägga ner på träning. Mina båda jobb är fysiskt ansträngande och det är dags att inse att gör jag inte något åt min kropp så kommer jag alltid att ha ont. Har ni några nyårslöften ni ska ge?

Julen har varit mycket jobb och jag känner mig lite ur balans. I går var en dag utan arbete och Micke bjöd mig på Spa. Vilken lyx :) Varmt bad, och skön rygg och nackmassage. Vi åt sedan god lunch på stan och på kvällen kom pappa och syster på middagsbesök. På söndag håller blomsteraffären stängt och även mitt andra jobb vilket innebär sovmorgon! Det ska bli så skönt och jag ska somna om om och om igen tills klockan är minst tolv. Det är lyx! :)

Bilden är inspiration från Euroflorist träffen i höstas. En oasisboll klädd med mossa och andra vackra ting. Placerad på en hög ljusstake för blockljus. Fint till nyårsmiddagen att ha mitt på bordet eller som ett golvarrangemang.





2 kommentarer:

liljer og konvaller sa...

Hej!Jeg har netop fundet din smukke blog. Wow! Den er bare helt nydelig. Jeg fryder mig over dine smukke og inspirerende kreationer, - både blomsterne og smykkerne. Her bliver jeg vist nødt til at følge med fremover.

Og kuglen på den høje lysestage ovenfor, er jo virkelig lækker. Den må jeg prøve at lave ved anledning.

Det høres ud som at du er lidt overarbejdet for tiden. :( Jeg håber at du nu efter jul får tid til at stresse ned og ta lidt vare på dig selv. Og da lyder træning jo som en rigtig god ide!
Håber at du også har som nytårsløfte at fortsætte med at blogge! ;-)
Tak for at jeg får lov til at kigge med på bloggen!
Klem fra Ina

Sallys hus sa...

Hej Johanna!
Tack för din rara kommentar...den värmde!

Jadu....nyårslöften....jag tycker de är samma varje år.....börja träna, gå ner i vikt, träffa vänner oftare, städa varje vecka....men nu måste jag lixom du ta tag i träningen om jag inte vill ha värk resten av livet.
Hoppas det lugnar ner sig för dig efter helgerna på jobbfronten. Det är inte bra att gå o vara stressad för lång period...det vet jag alltför väl.

Såååååå fina bilder på både tyra o Ayla...så söt hon var med glittret...min lilla tuss ligger just nu nöjt på rygg med benen spretandes åt alla håll i sin nya korg. Jag sitter i finklänning på golvet bredvid...lilla fröken ville nämligen inte mysa framför brasan själv.....;)
Störta kramen till dig och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Katarina