söndag 4 december 2011

New York


Hej alla! Har inte glömt bort bloggen utan jag har varit bortrest med älsklingen till New York. Vi var där för två år sedan, vid samma tid, och jag blev då förälskad i staden. Nu har dock förälskelsen gått över. Vi hade lite otur med en del saker och New York tappade lite av sin stjärnglans för mig. Men New York är en stad där man kan uppleva allt. Man är aldrig uttråkad en sekund. Vi gjorde mycket turistande denna gången vilket var trevligt. Vi besökte bland annat Frihetsgudinnan och en del museum. Vi fick se den stora granen tändas och vi var och Rocketts julshow. Vi shoppade och vi åt gott.



Jag hoppas ni alla får en underbar andra advent.
Jag själv ska iväg till jobb nu, första jobbdagen sen hemkomst och det kommer att bli spännande. Ska ta mig en stor kopp kaffe nu så jag piggnar till. Jag har haft lite problem att ställa om dygnet. Kunde inte somna i natt förrän vid två så det blev inte så många timmars sömn. Långt pass idag, 10 timmars pass och sen efter det blir det adventsfika hos vänner!







4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Åå välkommen hem!
Mysigt med resa men så trist att känna att man måste vara på sin vakt hela tiden!
Önskar dig en mysig adventskväll..;)
Kram katarina

rosenälvorna sa...

Hej, vad tråkigt att ni kände så. Jag vill nog dit ändå, har ju inte varit där. Men å andra sidan dröjer det innan jag kommer dit, så då kanske det blivit bättre igen:) Christina

Elisa Day sa...

Välkommen tillbaka! Vad trist att dom ville luras. Hoppas du får en bra vecka! Kram

Madeleine sa...

Välkomna hem ! New York låter spännande. London är inte fel det heller, var där förra våren och blev totalt förälskad så nästa år bär det nog tillbara igen. Adventskram på det :)