måndag 13 april 2009

Vårpynt

I år har jag mer vårpyntat än påskpyntat här hemma. På vårt stora matbord har jag satt plommongrenar i en stor vas. I grenarna har jag hängt 3 små söta glasflaskor som jag har pyntat med penseér från balkongen. För att göra det lite påskigt har jag gjort en kompakt bukett av påskliljor och plockat fram mitt ägg som jag pysslade ihop förra året. Vårigt och samtidigt lagom påskigt. Något som man kan ha framme innan påsken och även långt efteråt. Precis i min latmaskinredningsstil. Har inte så mycket säsongsbetonat pynt. Jag gillar ting som man kan plocka fram precis när andan faller på och sen ta bort igen när man har tröttnat på det. Det mesta jag äger är i skåpen för jag har svårt med för mycket pryttlar framme även om jag tycker det är underbart hos andra :)








2 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker det är äpplegrenar??
Jag tror det är plommongrenar??
M V H
Leverantören

Elisa Day sa...

Vad fint! Och kul idé med blommorna i flaskorna. Jo jag löder ramarna till smyckerna själv. Trist att du är sjuk, hoppas du kryar på dig snart. Påsken har varit ok. Är trött, men det går ju över. Kram