måndag 6 april 2009

Liten påskig bukett

Med små medel och liten plånbok kan du skapa söta buketter. Tänk att göra några stycken av dessa och använda som små arrangemang vid påskens middagsbjudning. Snyggt, enkelt och billigt. Rota fram påskfjädrar som du har över från förra året och köp en bunta salal av din florist (kostar ca under 50 lappen och räcker till flera buketter) och några billiga nejlikor exempelvis. Hos oss i blomsterbutiken tar vi 12 kr stycken för vanliga stora nejlikor. Man kan även använda sig av en germini (mindre gerbera) eller vanlig gerbera eller en stor fin ros, beroende hur mycket pengar man vill spendera. Snyggt är även att "varva" olika buketter för att skapa mer spänning. Exempelvis göra tre buketter med nejlikor och två med gerbera.
Jag som inte har något långbord och som inte ska ha gäster nöjer mig med en bukett på mitt ljusfat på soffbordet för att skapa lite påskig stämning för en billig slant!




3 kommentarer:

Malin sa...

Salal har kommit till att bli en favorit hos mig bland det gröna. Även nejlikor (som inte alls bara är en begravningsblomma enligt mig) är en favorit. De är så himla fina och fylliga! Buketten blev jättemysig! SOLiga kramar!

Elisa Day sa...

Vilket bra tips! Tack. Hur har du det? Tänker på dig ofta. Kram

Bridecilla sa...

Det här var en fin bukett, jag kanske länkar till din blogg från min, är det okej om jag använder bilden då?