torsdag 30 april 2009

Myspysbelysning för både liten och stor


Jag älskar drivved, vackra pinnar och stenar och samlar på mig lite då och då. Denna vackra pinne hittade jag i våras när Ayla och jag tog en blåsig promenad på stranden. Den fick följa med oss hem och Micke bara skakade på huvudet. Men nu har vi fått nytta av den! Eftersom Ayla behöver lite mysbelysning om nätterna (gammal dam ser inte så bra och vågar inte röra sig om hon inte har lite ljus) så fick pinnen rycka in som hjälp. Jag klädde in den i en vanlig ljusslinga och nu står den perfekt brevid Aylas korg och lyser precis alldeles lagom. Micke och jag kan fortfarande sova och Ayla ser vad hon pysslar med om nätterna. Desstuom hjälper den mig att vakna till om morgonen med sitt svaga ljus. Myspysbelysning för både liten och stor.




5 kommentarer:

Malin sa...

Stackars liten,är hon lite mörkrädd!? =) Det blev ju jättefint. Tänk vad mycket man kan göra av så enkla saker! =) Trevlig valborg önskar jag dig. Kram Malin

UllaCarin och Bo sa...

Himla listig lösning! Och snygg!

Viveca sa...

Fiffigt och fint! Kram

Ph sa...

Superfint! :)
Kram, Ph

Myownhome sa...

Vad mysigt det ser ut!

ha det gott!