söndag 15 mars 2009

Doptavla till Wanda



Här kommer en bild på doptavlan jag gjorde till Wanda för ett tag sen. Bilden är tagen av hennes mamma, Viveca och jag har redigerat den lite (därav inget efternamn på bilden/tavlan) så att de får lite anonymitet.

Jag har själv vunnit en bräda en gång med text men den är tyvärr bara skriven med vanlig svart penna vilket gör att så fort det kommer fukt på den eller man råkar röra vid texten så kletas den ut. Därför har jag skrivit all text med pensel och riktig färg för att undvika detta problem. Bättre hållbarhet tycker jag och roligare för den som får den att texten sitter där den ska :)

Doptavlan är gjort på en riktigt tjock, ojämn och gammal bräda. Det var svårt att skriva texten eftersom brädan är så gropig men jag tycker det blir lite charm i sig. Allt behöver inte vara superjämt och perfekt hela tiden. Jag ville att den ska utstråla lite gammal känsla men samtidigt vara välgjord. Brädan är målad med vit matt färg och texten med svart färg. Jag har fäst en rosa satinrosett på ena sidan med en fin pärla och där sitter även ett smyckeshjärta som Wanda kan ta av och använda när hon blir äldre :) På baksidan står det vilken dag hon döptes och vem tavlan är från.



1 kommentar:

Viveca sa...

Blev lite nyfiken på hur tavlan du fick ser ut. Vad står det på den?
Kram