måndag 5 april 2010

Kaka, kaka, kaka......

Tårtan jag bakade blev en succé. Den blev faktiskt jättegod fast jag glömde mig och gjorde den på havrevisp. Glömde att havrevispen har en väldigt framträdande smak. Jag lyckades dock kamouflera den i lite sojayoghurt och lite jordgubbssylt och succén var given. Men nästa gång jag ska göra tårta ska jag prova sojaprodukterna i stället. Tror den kommer att bli ännu mer lyckad då.

Jag hittade ett jättebra recept på tårtbotten som gav en fluffig och fin botten.

4 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl varmt vatten
3 msk ströbröd
0,5 tsk flytande margarin

Sätt ugnen på 175 grader.
Smörj och bröa en rund 2 liters kakform.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda växelvis ner mjölet i ägg- och sockerblandningen.
Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen i ca 40-45 minuter.





1 kommentar:

Ph sa...

Mums! :)
Glad påsk! Kram