tisdag 10 februari 2009

Bokris

Jag brukar alltid köra med körsbärsgrenar eller äpplegrenar i min stora vas och det kommer jag även att göra i år men de får vänta ett litet tag. I söndags tog syster, Ayla och jag en promenad i skogen och på vägen hem fick lite bokgrenar följa med oss hem. Jajamen, jag använder en sekatör för att inte skada trädet. Jag har aldrig provat bok förrut men någon gång ska ju vara den första gången. Bok har så fina ljusgröna blad och det ska bli spännande att se om mitt bokris lyckas att slå ut eftersom riset är lite väl knoppigt. Jag har behandlat det enligt konstens alla regler, med hett vatten, långa fina snitt och avskalad bark längst ner. Nu är det bara att snällt vänta på den gröna prakten!






3 kommentarer:

Malin sa...

Det är så fint med ris. Älskar att ha ris i blombuketter,så enkelt men ändå såå fint!
*kram till dig*

Elisa Day sa...

Oj låter som en dröm, är liten avundsjuk att ni har sånt :D Skulle gärna ha körsbär eller äppelgrenar och bokgrenar. Hoppas du visar en bild sen när bladen kommer. Kram

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt!! Vilket fantastiskt ljus du har där bredvid också. Själv har jag tänkt flera gånger att jag skulle gå in till grannen och knipsa lite björkris men det har inte blivit av ännu...

Nu kommer förresten den stora snöstormen in från Frankrike... var ut och fotade mina fina snödroppar i trädgården idag.

Kram Jenny