söndag 2 mars 2014

Julrosor!





Underbara julrosor. De blommar i rabatten när inget annat vill visa sig! Vi har fått in jättefina, stora julrosor som är dubbla i sina blommor till blomsteraffären. Åh vad jag önskar efter en trädgård! Där hade julrosor fått trängas i de mest underbaraste färger!


Hos oss i Skåneland blommor julrosorna men även snödroppar, vintergäck och krokus blommar. Jag hade till och med en kund vars blåsippor redan blommar. Det är allt för tidigt tycker jag. Vill man inte att våren ska smyga på? Vi säljer redan penséer och visst är jag sugen för att putta ner dem i balkonglådan, men jag ska ge mig till låts lite till. Jag väntar till en dag när solen skiner för just nu bjuder moder natur bara på regn och mulet väder.....


I dag är det söndag och snart väntar en långpromenad med lilla vovven. Hon var så snäll att väcka mig tidigt för hon ville bli kliad. När klistunden var klar kunde jag inte somna om men det kunde hon minsann! Men tack vare lille vovven har jag minsann hunnit med en timmes härlig yoga, en god frukost och att uppdatera bloggen innan klockan har slagit tio! 

Trevlig söndag på er!

Kram Johanna

Inga kommentarer: