lördag 21 juli 2012

Rosa toner


Fick en bukett levererad till mig på jobb(inte mitt blomsterjobb) igår från Micke. Det är min arbetskollega/chef Fiffi i blomsteraffären som har bundit den. Visst är den fin!? Tack älskling för den fina buketten och tack Fiffi för att du gjorde den precis som jag vill ha den!

Micke är borta i helgen. Han lever livet på Gotland med ett par vänner och jag jobbar hela helgen. Sen blir det blomsteraffären två dagar och sen två dagar ledigt! Mina helger blir alltid mitt i veckan. Dessutom är jag bara oftast ledig en dag i sträck vilket gör att man aldrig blir riktigt utvilad. Det känns lite knasigt och ibland är det svårt att hålla reda på vilken dag det är. Micke och jag ses rätt sällan och att lyckas pussla ihop det så man kan träffa gemensamma vänner tillsammans som också jobbar som oss är helt omöjligt. Just nu så är det överkomligt men jag vill inte ha det så här resten av livet. 

På tisdag kommer kära syster yster hem i några dagar! Hoppas på fint väder så att vi kan göra någon utflykt tillsammans. Micke är ledig faktiskt en av mina lediga dagar så kanske kan jag övertyga alla (Pappa Jan, Syster Eva, Micke och Tyra om att åka till skogen (om inte vädret är för fint för då vill jag sitta ute och njuta av solens strålar med något gott) och plocka svamp. 

Jag säger GRATTIS till mig själv idag och till alla andra som heter Johanna idag för idag är det vår namnsdag!


Inga kommentarer: