torsdag 15 september 2011

Tyra Myra

Ayla hade mer eller mindre alltid bilbältes sele på sig när hon åkte med mig i bilen. Tänkte att det ska också Tyra ha. Med Ayla gick det jättebra men med Tyra mindre bra. Hon är nog inte van att ha något som sitter om ryggen. Stackars liten blev som gelé i sin lilla kropp och när jag gjord en inbromsning trillade hon ihop i en hög i sätet och låg där och sa med sin blick....


.....Hjälp mig! Så de gjorde jag och jag tog av henne bältet. Men jag ska träna med henne här hemma. Jag tycker att hon ska ha bilbälte på dig i bilen. Hon är så liten och jag vill inte att hon skadar sig om jag måste göra en kraftig inbromsning.




1 kommentar:

Sallys hus sa...

Naaaww...såååå söt!
Gillar din beskrivning...som en liten hög...gelé...;)
Sally har också bilsele. Valde mellan det eller bur men min bil är så liten så sele passade bättre. Jag tror inte hon är så vidare förtjust i att åka bil. Vägrar ligga ner utan sitter hela resan och stirrar precis som hon säger...Stoooopp jag vill kliva ur.
Om jag gör ett snabbt ärende står hon med tassarna uppe i fönstret och kikar ut...hjärtat svämmar över då man ser det där lilla huvudet med de svarta små ögonen som sticker upp i bakrutan.....

Tack för svamptipset....fast jag skrattar lite när jag tänker på synen av en voffsing med strumpor på...haha...Sally skulle nog få panik....
Vilken underbar bukett i ditt förra inlägg. Vilken färg jag gillar bäst....oj den är svår för det växlar lika snabbt som humöret.....jag får nog säga alla färger...;) Fast inte samtidigt....fniss
Kram o ha en fin dag!
Katarina