söndag 6 mars 2011

Silverfärgat hjärta med pärlor i lila toner



Beställning på ett silverfärgat hjärta med pärlor i lila toner. Själva hjärtstommen har jag köpt och sedan har jag virat pärlor om.



Jag har en del beställningar som ska göras och det är skönt så jag kan rikta min energi åt att skapa istället för att sitta och sakna underbara lilla tuss. Jag glömmer hela tiden att hon inte är här mer. I dag skiner solen och så underbart det hade fått vara att bädda ner henne i cykelkorgen och cykla i det fina vädret. Det är knasigt att man kan sakna ett djur så mycket, men hon har varit min bästa vän och hon har följt mig vart jag än har gått. Hon har bott hos mig när jag pluggade i Halmstad. Hon har varit med mig på flera av mina arbeten. När jag har varit bjuden till vänner har hon ofta följt med mig. Det var hon och jag från första gången vi sågs. Det var hon som valde mig. Hemma har det redan blivit så tomt utan tassandet i lägenheten. Hennes saker måste plockas undan och då kommer det att bli mer tomt. Micke och jag pratade igår om hur vi ska göra med alla tomma utrymmen nu i lägenheten. Hon har haft en liggplats i varje rum. Allt känns så konstigt och overkligt men det viktigaste är att hon inte har ont längre. Nu springer hon glatt med Bella (hennes bästa kaninkompis) över gröna ängar!





5 kommentarer:

Cilla sa...

Ville bara säga att jag skänker er en tanke samt vilket underbart hjärta ;0)
Kram Cilla

Wildärtan sa...

Makalöst snyggt, Johanna! <3

Elisa Day sa...

Vilka vackra hjärtan! Förstår verkligen att du saknar lilla tuss. Dom är dom bästa vänner man kan ha. Skickar dig massor av energi och kramar

monicas frizon sa...

Fina hjärtan, ja jag förstår att det är tomt hemma hos dig, jag klarade inte av den tomheten utan köpte snabbt en hund till, en galen valp som lockar en till skratt och busar järnet. Jag har ju tre tussar och den äldsta blir 8, mellersta 7 år den yngsta är 1 1/2. Jag tänker på dig och sänder en stor varm kram till fina du...

Wildärtan sa...

Hojt! Jag fick det nog i fredags, tror jag. Jag är hemskt nöjd, och tack för det vita hjärtat oxå! Vad är det gjort av?
Kram!