fredag 18 september 2009

Lite färg tack...

Jag har kommit fram till att vitt gör mig lugn och färg gör mig pigg och glad. Vårt hem är så mörkt på grund av att färgen på väggarna (som är mörkgula) men möblena gör också sitt eftersom de är stora och tunga. Till våren ska vi måla om hela lägenheten och jag ska äntligen få ljusa väggar. Då kommer det inte göra så mycket att soffan och mattan är grå. Tills detta händer så ska rummet piggas upp med vita tillbehör och tillbehör med färg (jag är så trött på grått och mörkblått (Förlåt älskling, jag vet att du älskar de färgerna)). Idag efter jobb ska jag ta en tur inom indiska och köpa lite härliga kuddfodral för att sätta färg på vårt lite deppiga tvrum. Hos Gudrun Sjöden vimlar det av inspiration och färg. Jag blev helt förälskad i mattorna nedanför. Den rödrosa ger en verkligen en energikick!

Kudden nedanför skulle verkligen pigga upp vår soffa! Jag hade kunnat tänka mig det blåbeiga kombinerat med några rosaröda. Och tänk att få stå vid en strykbräda och stryka med ett härligt glatt rödrosa överdrag. Då hade det blivit mycket roligare att stryka! Eller vad tycker ni?!?

Olika tyger du kan välja till din kudde eller strykbräda!

4 kommentarer:

Viveca sa...

Gillar också Gudruns grejer, både kläder och textilier! Har inte tagit mig för att köpa än, bara :) Gillar det röda!!!! Kram

Viveca sa...

Gillar också Gudruns grejer, både kläder och textilier! Har inte tagit mig för att köpa än, bara :) Gillar det röda!!!! Kram

Kamomilla sa...

Tack för hälsningen hos mig!
Ha en skön helg!
Kamomilla

Galleri MochB sa...

Vårt hus är som sagt ganska "ofärgat" och visst är det piggt med någon färgklick här och där :O) Gillar det beige-blåa med fåglarna på.
Ha en bra dag!