torsdag 3 september 2009

Fint i gammal glasburk

Hittade en gammal glasburk när jag slängde sopor. Den var så vacker att jag inte kunde motstå den. Första tanken var att fylla den med vackra stenar som jag har samlat på mig genom åren men istället fick den uppdraget som myspysbelysning i sovrummet.

Nu står den i sovrummet så fint och tänds nu på kvällarna när mörkret faller på tidigare och tidigare. Nu behöver jag bara en bra sänglampa så jag kan ligga i sängen och läsa böcker medans "lyktan" lyser i fönstret

I burken samsas en egentillverkad Ayla i keramik, stenar, snäckor och drivved. Även om det är höst så kan jag tycka att använda snäckor, stenar och drivved är helt okej. Speciellt eftersom vårt sovrum går i blått och vitt och dessutom får strandfynden mig att minnas att det kommer en sommar igen snabbare än man tror!

1 kommentar:

Pia sa...

Åh! KeramikAyla är sååå söt!!