söndag 29 juli 2007

Min balkong

Var iväg förra helgen och inhandlade en ny kruka till vår vinranka på balkongen. Nu är den omplanterad och har fått lite sällskap med en lavendel, lite murgröna, ljuslyktor och lite snäckor. Brevid det står mitt betongfat med lite vatten i och så någon fin snittblommma (för tillfället, liljeklocka). Bakom betongfatet skymtar en halv trästock som jag hittade som drivved på stranden. I den har jag planeterat en murgröna och en lewisia. I denna plantering ligger även en sten med mossa på som naturen själv har format till ett hjärta. Jag hittade den moss-stenen på en av min och Mickes första dejter.







3 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert! Skulle gärna sitta där på er balkong och bara slappna av ett tag :)

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Du är välkommen och när du kommer så bjuder jag på något gott att dricka :)

Wildärtan sa...

Mmm, du gör så vackert omkring dig! Nu har jag lånat en balkongbild av dig.
Kram!