fredag 13 juli 2007

Fallosymbol

Jag har gått min floristutbildning på Ingvar Strandhs blomsterskola. När jag gick där hade vi en erotik utsällning och min grupp fick i uppgift att göra en fallpsymbol i lök med tillhörande dekorationer. Jag la ut formen så därför är den lite sne och ving (hade ju ingen som dirigerade mig rakt). Vi bestämde oss för att fallosymbolen skulle symbolisera en termometer i en dejt/förhållande. Längs ner är det svalast, dvs förätten, ett ljust blomsterarrangemang, där väcks intresset för varandra. Sen stiger sakteliga tempraturen, dvs huvudrätten, ett rosa blomsterarrangemang, där blir man mer intresserad av varandra. Därefter blir det ännu varmare, dvs efterrätten, ett rött blomsterarrangemang, här kan man ej längre hålla fingrarna från varandra.... Jag och en tjej vid namn Camilla har gjorde bordet som symoliserar efterrätten. Som sagt ett rött blomsterarrangemang, omkullvältna glas, ett par trosor, champange och jordgubbar.....









Inga kommentarer: