söndag 4 maj 2014

Vårplantering!?




Visst är det fortfarande vår ute även om det känns mer som sommar ibland. Jag gillar vädret som är nu, inte för kallt och inte för varmt. Jag kan fortfarande ha koftor och sjal på mig utan att svettas. Perfekt. Något som inte är perfekt är all pollen! I år är det extrema halter och många som inte reagerar annars på pollen gör det i år. Det är vackert ute men på gott och ont. Jag älskar att sova med fönstret öppet annars känns huvudet så mossigt på morgonen när jag vaknar. Nu måste jag sova med fönstret stängt för nu vaknar jag med ännu mossigare huvud om jag sover med fönstret öppet :( Någon vecka till sen hoppas jag det blir lite bättre i luften. Mina långpromenader får jag ta längs havet (vilket är helt underbart) där man kan andras in havsluft och luften känns ren, frisk och klar. Jag vill flytta till hus men jag är så tacksam för där jag bor nu att jag är nere vid havet på 5 minuter. Tänkt att behöva kompromissa om detta. Hus nära havet är fruktansvärt dyra och min och Mickes plånbok kan inte ge oss ett hus nära havet :(

Ovan en mysigt vårplantering med fjädrar och ägg. Varför måste man kasta ut äggen och fjädrarna för att påsken är över. För mig är fjädrar och ägg vår! Någon som håller med?! :)

Ha en skön söndag!
Nu väntar jobb i det blå huset!
Kram Johanna








Inga kommentarer: