torsdag 22 maj 2014

Liljekonvaljer till mamma!






På söndag är det mammas dag! Butiken kommer att vara laddat med mycket fint och vi håller till och med söndags öppet! De första liljekonvaljerna har kommit och varför inte ge bort en söt liten bukett av det till mamma eller till någon annan du håller kär! Men egentligen är inte mamma värd ens omtanke varje dag och inte bara på Mors dag? Behöver vi högtider för att minnas de vi håller kär/kära?

Tiden rinner iväg. Ibland glömmer jag bort hur snabbt tiden går och hur snabbt jag har åldrats. Man måste unna sig att njuta mer och stressa mindre. Livet kan ändras på några sekunder. Det har jag fått uppleva många gånger bland annat för 16 år sedan när min mamma dog. Senast förra året fick jag och min sambo uppleva det tillsammans när hans pappa blev dålig och sen dess lever vi i ett kaos. I kaoset blir det ännu viktigare att ta till vara på det som ger en energi och som får en att må bra. Gör man inte det är risken att man stupar.

Ta hand om varandra och visa att ni bryr er om dem ni håller kär så ofta ni kan och inte bara när en speciell högtid knackar på!

kram Johanna


Inga kommentarer: