fredag 5 juli 2013

Ansiktsolja



Efter mycket om och men har jag nu beställ Dr.Hauschkas ansiktsolja. Den innehåller en eterisk olja som jag tror jag är överkänslig mot men eftersom jag ser ut som jag gör just nu känns det som om min ansikte kan inte bli värre utan bara bättre. 

Så här står det om den på deras hemsida:

Ansiktsoljan förmår huden att producera mindre fett vid regelbunden användning. En kombination av morot, mandelolja, ringblomma och neem ger näring åt huden och minskar irritation. Genom utvalda växtoljor och växtextrakt balanseras hudens talgproduktion och porerna förfinas.

Man ska applicera oljan på ansiktet på morgongen efter rengöring och sitt ansiktsvatten. För blandhy är flytande dagcreme och ansiktsolja i kombination en idealisk dagvård. Blanda båda produkterna i handen och fördela jämnt över huden. 

Ska bli spännande att se om den hjälper eller om den förvärrar situationen. Återkommer om någon vecka med en recension :)





Inga kommentarer: