torsdag 28 februari 2013

Vårbukett!







Härlig vårbukett med tulpaner, ranunkler, anemoner, vaxblomma och grönt!
Jag är väldigt förtjust i ranunkler och även pioner. Gillar när det blir riktigt mycket kronblad. 

I går var det keramikkurs. Jag satt nästan hela kvällen och rullade kula på kula i pappersporslinslera. Jag ska göra en ny variant på halsband har jag tänkt. Har gjort en testomgång i höstas och kunde snabbt konstatera att det blev snyggt men tungt med vanlig lera. En beställning som jag har fått här på bloggen gjordes med. Hela hösten har jag haft idé torka på vad jag ska göra i keramiken och det känns som det eventuellt kommer att bli en sådan termin igen. Om någon har något förslag på vad jag kan göra, så tar jag tacksamt emot det! En nödlösning är att göra nya sushi fat. Gjorde några för flera år sen när jag gick på keramikkurs första gången, men de blev inte speciellt bra, de används aldrig och samlar bara damm.  Det tåls att tänka på!






Nu väntar jobb!

Ha en fin torsdag!