lördag 8 december 2012

Ett litet rop på hjälp - nässelutslag!







I dag väntar julbord, hur nu det ska gå med min nässelfeber/ nässelutslag som blommar upp så fort jag äter något, känns det i alla fall som. En rejäl dos fick jag här om dagen av kardemumma. Detta gör att jag inte kan äta pepparkakor eller dricka glögg. Jag får helt enkelt hålla bort mig från söta godsaker. Vanilj tåler jag inte heller och det stoppas in i det mesta idag. Att hitta choklad som inte innehåller vanilj verkar helt omöjligt att hitta. Frukt vågar jag inte heller äta mer än något enstaka äpple. Alla sura produkter reagerar jag också starkt på och jag som älskar apelsiner och clementiner. Jag kan ej ens använda produkter på ansikte/ kropp som har citrus i sig. Jag som älskar frukt och kan inte egentligen leva utan det. Jag har unnat mig kaffe, en kopp om dagen men det måste jag ta bort nu. Drack en kopp i går och utslagen blev värre direkt. Det intressanta är ju mindre jag kan äta desto mer går jag upp i vikt. 

Är det någon där ute som har haft samma problem som mig och hittat en väg ut?
Det jobbigaste är att hitta hudvårds- och hårvårdsprodukter som inte innehåller citrus. 

Jag har i alla fall varit hos min doktor och krävt en remiss till allergimottagningen i min stad. Inom tre månader ska man bli kallad. Tre långa månader till. Jag hoppas dock innerligt att kroppen har hittat sin balans innan dess och att jag slipper alla dessa feberattacker och utslag!

Inga kommentarer: