söndag 18 november 2012

November mys!


Förra helgen var jag ledig både lördag och söndag. Vilken lyx att få vara ledig två dagar i rad och även att få vara ledig när ens käresta är ledig. Självklart för många men inte i vårt hushåll då vi båda bland annat jobbar helger som oftast är osynkroniserade  med varandra. Jag passade på att pynta vår balkong när jag var ledig med gran-girlanger och en vacker ljusslinga. Jag får inte tända den än för Micke för han tycker det är lite för tidigt men när det är dags så är det bara att plugga in ljusslingan för att få det adventsmysigt. 

Jag drömmer om hus. Ett hus som doftar gott av julens kryddor och en veranda som är mysigt välkomnande för sina vänner. En trädgård som är pyntad med ljusslingor och i alla vackra gamla fruktträd hänger det mat till alla fina fåglar.  Vi hittade det perfekta huset. Tyvärr var det fler som tyckte det och priset steg. Trots att jag och Micke arbetar duktigt så är våra löner inte höga och huspriserna ger oss svindel. Micke brukar skoja att jag borde fortsatt som ingenjör.....

Nu väntar jobb medan älsklingen är ledig. God middag har jag att se fram emot i kväll!




Inga kommentarer: