torsdag 1 november 2012

Hjärta med hjälp av en vanlig kemtvätts galge!





Ett hjärta med hjälp av en vanlig kemtvätts galge!
Perfekt att ha som stomme och man får till och med en liten krok att hänga upp sin skapelse i.
Innan frosten tog min silvernjurvinda så är det lite av en tradition att jag gör något vackert av det. I år blev det ett enkelt hjärta som hänger på min ram som står på golvet. Galgen är rätt tunn i sig så jag har virat vanligt tidningspapper om för att få lite tjocklek på hjärtat och sen har jag virat fast silvernjurvindan med vanlig sytråd för att tråden inte ska synas för mycket.



Köpte en hortensia i snitt på jobb för ca en månad sen. Den står fortfarande så fint och lyser upp i höstmörkret. En vacker snittblomma hemma gör mycket. Man glömmer nästan bort dammtussarna som så gärna vill visa upp sig!

Det är fullt upp i affären! Vi har gjort vackra hjärtan som man kan lägga på gravarna. Det är stor åtgång på dem. Vi har haft så mycket att göra att jag inte ens har lyckats fota några av våra hjärtan. I morgon blir det att göra mer hjärtan men med oasis i som vi sedan stoppar grönt i plus någon vacker ros. Här kan ni se hur de har sett ut tidigare år.


Inga kommentarer: