måndag 27 augusti 2012

Hej!?!



Det blev lite frånvaro från bloggen. Vi har varit på semester en vecka, långt upp i Norska skogarna. Vi har bott i Mickes stuga vid en underbar sjö. Vackra dagar vid spegelblank yta. Hade önskat mer sol men det regnade i alla fall inte. Den enda bekvämligheten i stugan är elen som är indragen. Vatten får man gå och hämta i fjällbäcken som rinner vid tomten. Vill man tvätta av sig ordentligt är det ett dopp i sjön som gäller. Två gånger badade vi i tolv gradigt vatten. Till och med lilla Tyra fick ta sig ett dopp en dag men det var inget som gillades. Vi fiskade och jag läste många böcker. En skön och avslappnade vecka där man helt enkelt tog dagen som den kom. Man klarade sig utan alla bekvämligheter men jag hade faktiskt inte tackat nej till en toalett inomhus (vi hade utedass) eller till en dusch av något slag. 12 gradigt vatten är faktiskt rätt kallt.

På väg hem från Norge fick jag nässelfeber. Det vill inte gå över ordentligt så det sitter i än, en vecka senare. I natt har jag dock fått någorlunda med sömn. Det jobbiga är svett-attackerna och fross-attackerna som avlöser varandra. Man känner sig som en urvriden trasa. Vet inte riktigt vad det är som utlöste det denna gången men jag misstänker allt för många myggbett med kombination av svag dos med vanilj. Det vill inte gå över i alla fall och vad jag än äter tycks trigga igång nässelsymptomen.

En vacker bukett väntade på oss när vi kom hem från Norge. En födelsedagsbukett att njuta av. Tack pappa och syster! Även en florist uppskattar en vacker bukett.

Jag hoppas ni alla får en fin vecka!


1 kommentar:

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Stort grattis i efterskott.
Vilken present du fick!!! Wooow..

det lät kallt med 12 gradigt vatten men underbart mysigt med en vecka utan något speciellt att göra mer än att bara vara.

Huu för nässelfeber. Min syster får nässelutslag rätt ofta och jag vet att hon har det hemskt jobbigt då.
Hoppas du blir bättre snart!
kram Katarina