torsdag 5 april 2012

Påsk arrangemang med snittblommor!


Två enkla våriga och påskiga arrangemang med snittblommor som är enkla att göra och få till snyggt!



Fyll en vacker glasskål med vatten. Arrangera några färgade ägg (urblåsta är bäst) och stoppa sedan ner valfria blommor bland äggen. Se till så att blomsterstjälkarna hamnar i vattnet!





Stick ner snittblommor i en smal glasvas. Sätt ner sedan den smala glasvasen i en större glasvas och fyll i tomrummet mellan de båda vaserna med godisägg.

Lätt som en plätt! :)


I blomsterbutiken har vi fullt upp just nu. Våriga planteringar görs och våriga buketter. Har tagit med mig kameran varje dag men inte hunnit ta några foton. Ska se om jag hinner fram med den idag så jag kan visa hur det ser ut hos oss!

Trevlig torsdag på er!
Är det någon som ska till Blåkulla idag? ;)







1 kommentar:

Malin sa...

Fina arrangemang! =)
Förstår att ni har fullt upp i butiken nu, ska bli kul o se hur ni har det där. =)

Blåkulla får jag dessvärre skippa i år, jag ska mot jobbet om en stund... ;)

GLAD PÅSK!!
Kram Malin