torsdag 24 februari 2011

Silverhjärtan


Var på silverlera kurs för ett tag sen. Jag gjorde bland annat två små bulliga hjärtan i silver. Slipade dem med grovt sandpapper för att få dem lite rispiga. På lördagska de göras klart. Då ska stiften fästas så jag kan använda dem som örhängen. Jag har även gjort ett litet hjärthänge som liknar dem som man kan ha till. Tyvärr sprack det i ytan när det brändes men kursledaren har lovat att laga det till mig tills lördag.




Förutom mina örhängen med matchandehänge blev det ett kors, några små blomberlocker som man kan använda som små hängen (exempelvis till barn) och självklart blev det ett hjärta till. Ett större, öppet hjärta att ha i min vita pärlkedja eller till ett enkelt lädersnöre.



Silverlera var väldigt pilligt men roligt. Nackdelen är att det är väldigt dyrtmaterial och man kan inte göra vad man vill. Bäst är att kunna både silversmide och silverlera så med andra ord borde jag ta mig i kragen och gå en silversmides kurs. En sommarkurs kanske?


4 kommentarer:

Viveca sa...

Så söta!!! Jag tycker absolut att du ska satsa på silversmide också!!! Kram

lotta sa...

Men gud vilka söta små hjärtan. Riktigt pillergöra kan jag tänka mig. Tjusigt kommer det bli iaf! Ha en bra dag. lotta

monicas frizon sa...

väldigt söta, du är duktig du :) Kram

Elisa Day sa...

vad vackra saker! Har velat prova på silverlera, men har inte gjort det ännu. Hoppas du får en trevlig helg. Kram