lördag 10 juli 2010

Tandtroll



Jag var helst säker på att tandtrollen Karius och Baktus för första gången hade lyckats göra hål i en av mina tänder. Hade förberett mig mentalt länge att nu är det minsann dags att borra. Här om dagen var jag hos tandläkaren och väntade på att borren skulle åka fram, men det gjorde den inte. Jag har visst borstat för bra, för hårt och för länge så jag har fått skador på emaljen. Så nu är det stränga regler som gäller. Bara borsta i två minuter, med elektrisk tandborste och med speciell tandkräm.

Här har det varit så varmt idag. Perfekt väder för att ta en tur till stranden och bada, eller för att ligga i skuggan med en bra bok. Jag har däremot jobbat och så blir det i morgon med. Jag får hoppas att det blir fint väder i mitten av nästa vecka när jag är ledig! *hoppas, hoppas, hoppas*

Vi ses!


2 kommentarer:

Annelie sa...

Hahaha, jag får också leva efter samma regler ang tdl! Men visst är det skönt när man går därifrån utan hål!?

Annelie sa...

Tack för gratulationen! Men maten vet jag inte hur den smakar ännu eftersom vi inte äter den förrän på torsdag kväll *skratt*!