tisdag 17 november 2009

Svart vaxade äpplen och kottar!


Pappa julkrans är färdig. Kransen är gjort på nobilis (tillhör "ädelgranarna" och barrar nästan inte alls), kottar som jag har plockat i skogen, svarta vaxade äpplen och band i dova jordiga toner. Kransen kommer att pappa perfekt till pappas ytterdörr och till hans nya kruka som är hög och svart.


2008 gjorde jag den här dörrkransen till honom:




2007 såg dörrkransen till pappa ut så här:

Nu har han haft vit/brun, rosa/brun och i år får han svart/brun. Nästa år får kransen bli riktigit julröd eller så gör jag den mer i lime toner eller varför inte i oranga toner? Ett helt år har jag i alla fall att fundera på det :) Nu ska jag bara fixa ihop någon juldekoration till vår dörr här hemma. Jag har faktiskt redan en idé till hur det kommer att se ut och det kommer förmodligen inte att bli en krans :)

5 kommentarer:

yster sa...

va duktig du är, den är jääääätte fin:) kram

Anonym sa...

pappa, Ayla och Emil väntar på
kransen
Hälsningar
Pappa

UllaCarin och Bo sa...

Vilka fina kransar du gör. Tycker det är så svårt att komma på något originellt.
Tack för din kommentar till flygstrejken på min blogg. Känns just nu riktigt jobbigt men jag hoppas trots allt det löser sig.
Trevlig resa till dig också.

Nilla Q sa...

Åh, vad fina kransar genom åren. Tänk om man kunde...

Kram Pernilla

Elisa Day sa...

Vilka vackra kransar! Visste inte ens att det fanns svarta äpplen. Kram