fredag 16 januari 2009

Amaryllis bukett

Ja, julen är över och många räknar amaryllis och hyacinter till julen, medans exempelvis i Danmark så säljs det mycket av de varorna på våren. Jag älskar amaryllis, de bli så vackra när de slår ut. Det spelar ingen roll vilken färg det är eller vilken sort, jag älskar dem i alla fall. Vi hade några korta amaryllis kvar på jobb så nu står den sista amaryllisbuketten hemma hos mig och väntar glatt på att få slå ut.




Ja, jag vet att det var tulpanens dag igår, så egentligen borde jag köpt hem tulpaner. Jag älskar det krispiga ljudet när man binder dem. Det är vår! Men tulpanbuketterna får vänta tills amaryllisen har gjort sitt :)

1 kommentar:

Elisa Day sa...

Vad fint! Förlåt att jag inte har mailat dig, men det har hänt saker. Ska försöka skriva så snart som möjligt. Kram