torsdag 20 november 2008

Mascara tips!

Jag är allergisk mot viss smink och framförallt smink som hamnar runt ögongen. Jag har svårt att hitta någon mascara som jag tåler! i.d. vars smink jag tåler för övrigt, där kan jag inte ha deras vanliga mascara. Clinique mascara har jag kunnat använda innan, men nu reagerar ögonen på den med. När jag var hos min hudterapeut sist tipsade hon mig "Kanebos mascara 38 silk preformance". En mascara som tvättas av vid 38 grader och därför inte smular som andra mascaror och inte är lika svår att få av som vattenfasta mascaror. Jag har provat den ett bra tag nu och den fungerar väldigt bra ur allergisynpunkt. Den smular inte alls under dagen och sitter som den ska. Däremot så när jag har haft den på mig många timmar och det börjar bli läggdags har den någongång börjat flagna och då har ögonen börjat klia igen. Men när den sitter där den ska så märker jag inte av den. Ett litet tips för er som också är allergika mot mascaror. Kanebo har också en annan modell på denna mascara och den bör man kanske också prova. Jag tycker denna här är lite rinnig för min smak, men har man tålamod med den så blir resultatet snyggt. Clinique har en liknande mascara och den ska jag kanske också ta och prova. För övrigt är Kenebos och Cliniqus smink väldigt milda. Även i.d. är detta och deras smink består bara av naturliga mineraler. Väntar spänt om de ska komma med någon liknande mascara snart.

3 kommentarer:

Elisa Day sa...

Visst är det en otroligt fin brosch! :D Det är rätt bra med mig, lite jobbigt bara med mörkret i november. Hur är det med dig? Jag ska till arbetsförmedlingen på tisdag för att försöka hitta något ställe där jag kan börja arbetsträna. Kram

Viveca sa...

Har funderat på att testa den... Kanske du kan visa en närbild på dina fina fransar med mascara på?
Kram
Ps.. När kommer ni på söndag? Till fikat?

Pia sa...

Hej Johanna!
Mascara är verkligen ett bekymmer! O när man väl hittat en som funkar håller man fast vid den - jag tycker Dior Show är helt fantastisk.. Har haft den i flera år, trots det höga priset.. =(
Min mamma har samma problem som dig men hon är allergisk mot nickel som ofta finns i mascara och den enda som funkar för henne är MaryKay som inte innehåller Nickel.. Kanske det är det som dina ögon reagerar för?
Kram Pia